گفتاردرمانی آنلاین و راه های متمر کز کردن دانش آموزان کرج + گفتاردرمانی آنلاین ایران راه های متمر کز کردن دانش آموزان2

 

متمركز سازي نظر دانش آموزان

 

 

 

 ـ هنگام دادن دستورات و ارائه درس شيوه هاي مهارتي چند حسي را به كار ببريد .و همه   حواس دانش آموزان را به كار بگيريد .

 

 ـ ميدان ديد خود را حفظ كنيد .

 

ـ صداي خود را طنين انداز كنيد و مطمئن شويد همه دانش آموزان صداي شما  را به وضوح مي شنوند .

 

 ـ متوجه صدا هاي مزاحم موجود در اتاق خود ( مانند : گرم كننده هاي پر سرو صدا يا واحد  تهويه هوا ) باشيد .

 

 ـ جهت آموزش مستقيم دانش آموزان را به جلو و نزديك خود فرا بخوانيد .

 

 ـ دانش اموزان را به گونه اي مستقر كنيد كه بتوانند تخته يا پرده ببينند.

 ـ همواره به دانش آ‚وزان اجازه دهيد در صورتي كه ميدان ديدانها مسدود شده  است ، محل  نشستن خود را دوباره تنظيم كنند يا به شما علامت بدهند .

 

 ـ هدف موضوع مورد تدريس را براي جلب نظر دانش اموزان ، براي آنها توضيح بدهيد .

 

 ـ هر گاه ممكن است در تدريس خود بيانات و اظهارات دانش آموزان را در تدريس دخيل كنيد   .( البته بعد از آنكه دست خود را براي اجازه گرفتن بلند كردند شما كلاس را به شنيده نظرات آنها فرا  بخوانيد )

 

 ـ از يك اشاره گر ليزري يا نوري استفاده كنيد . چراغ ها را خاموش نمائيد و دانش اموزان را با   انداختن نور روي اشيا يا افراد به توجه واداريد .

 

 ـ از جورچين ها يا پازل ها بهره بگيريد . به اين صورت كه هنگامي كه شما در حال ارائه درس يا   ايراد سخنراني هستيد دانش اموزان جاي خالي كلمات را بر طبق آنچه  مي گوييد و يا روي تخته كمي نويسيد ، پر كنند .

 

 ـ از فيلم ، تصوير ، نقشه و . . .  كه قابل رؤيت هستند ، استفاده كنيد . هنگام ارائه مطالب سر   واژه ها يا تصاوير عمده را روي تخته نشان دهيد . از تصاوير ، نمودارها ، ژست ها ، حركات مهارتي و موضوعات جالب بهره بگيريد .

 

 ـ تصوير بكشيد ، تصوير بكشيد ، تصوير بكشيد . اگر طراحي شما براي كشيدن تصوير در هنگام   ارائه مطلب خوب نيست ، ايرادي ندارد به خود و دانش آموزان اين اجازه و جرات را بدهيد كه تصوير بكشيد حتي اگر مهارت يا استعداد اين كار را نداريد . نيازي نيست طراحي ها دقيق و يا پيچيده باشند ، در حقيقت هر چه ساده تر بهتر . از اين كار لذت ببريد اين تصاوير ساده  توجه را جلب و حفظ مي كنند و به دانش آموزان در درك و به ياد داشتن موضوع     ( رويدادهاي پياپي ، نكات كليدي ، خلاصه اي از اطلاعات و امثال آنها ) كمك مي كنند .

 

 

ـ با يك ميله بلند ، يك قطعه چوب ، اشاره گر يا اشاره گر ليزري به موضوع نوشته شده اي كه مي خواهيد دانش آموزان روي آن متمركز شوند ، اشاره كنيد .حتي اگر بتوانيد يك ميله   اشاره گر داشته باشيد كه يك دست يا انگشت ساختگي روي خود داشته باشد ، بهتر است .

 

 

 

  تذكر :  پروژكتور هاي   over head   بهترين ابزار براي متمركز سازي نظر دانش آموزان در    كلاس هستند . شما مي توانيد اطلاعات را به صورت رنگي بنويسيد بي آنكه نيازي باشد به دانش آموزان پشت كنيد كه بدين صورت مديريت كلاس بهتر خواهد بود و مشكلات رفتاري كمتر . در اين نوع از پروژكتور مي توانيد به راحتي مدلسازي كنيد و اطلاعات مهم را مشخص كنيد . در اين روش فرانمايي با صرفه جويي در وقت و در حد عالي قابل اجراست ، سپس بخشي از آن قابل پوشش مي باشد و هر عامل حواس پرتي و محرك هاي بصري روي پرده قابل رفع .

 

 

 

 – موردي را كه نمي خواهيد از نظر بصري دانش آموزان روي ان متمركز شوند ، با پوشاندن يا خارج كردن از ميدان ديد محو كنيد . عامل حواس پرتي را از روي تخته يا پرده نمايش برطرف سازيد .

 ـ در طي اموزش از دانش آموزان بخواهيد خلاصه برداري كنند يا نكات كليدي را به تصوير به   كشند .